Kadeřnictví

Paní Kučerová provozuje kadeřnictví v Praze 4. Do pronájmu a vybavení investovala veškeré své úspory. Předtím než se rozhodla zakoupit Business Booster, byla již rozhodnuta kadeřnictví zavřít. Když totiž pokryla všechny náklady na provoz, zůstalo jí v průměru necelých 3.000 Kč/měsíčně. Některé měsíce dokonce byla ve ztrátě. Z nedostatku zákazníků byla frustrovaná, a to se začalo projevovat v rodině, napětí a hádky s manželem a také se u ní ze stresu vyskytly zdravotní problémy. Její manžel se navíc v práci dozvěděl, že vedení rozhodlo o propouštění a od té doby se probouzel hrůzou, aby Černý Petr nepadl na něj. To vše vedlo k tomu, že se rozhodla kadeřnictví zavřít a jít na úřad práce. Úbytek klientů přičítala krizi a konec krize v nedohlednu. Její argument byl „lidé nemají peníze, proto ke mě nechodí“. Neuvědomovala si, že problém byl někde jinde. A to v marketingu. Přitom je to výborná kadeřnice, její jediný problém byl, že neuměla přilákat zákazníky.

Naštěstí za minutu 12 zasáhl její dospívající syn. Slova „mami přece to nevzdáš, investovala si do toho všechny své úspory, je ti 50, budeš těžko hledat práci a být na podpoře, to si nezasloužíš, já ti pomůžu“. Celá rodina zmobilizovala všechny své síly, aby paní Kučerovou podpořila.

Její syn na internetu objevil Business Booster. A protože maminka neumí pracovat s počítačem, tak si marketing vzal na starosti sám. Společně se složili a koupili nejlevnější variantu systému „Start“ za 1200 Kč + DPH  / rok a databázi živnostníků bydlících v Praze 4. Syn navrhl, že bude nejlepší oslovit pouze ženy. V Business Boosteru tedy vyfiltrovali 500 podnikatelek, které bydlí nebo pracují v nejbližším okolí. Ženy vyfiltrovali i podle oborů, jež jim přišly lukrativní a snažili se vybírat i ženy s vysokoškolským vzděláním, u kterých předpokládali, že vydělávají více. Cílená filtrace kontaktů podle uvedených kritérií synovi trvala asi 5 minut. Syn pak napsal oslovovací dopis a nabídl v něm ženám 30% z prvního účesu, který si nechají udělat, pokud tento dopis předloží v kadeřnictví. Nad korekturou tohoto dopisu strávila celá rodina víkend. Koneckonců peněz nebylo nazbyt a byla to jejich poslední šance. Kdyby to nevyšlo, byla by paní Kučerová donucena zavřít. I proto se rozhodli, že poskytnou tak velkou slevu z prvního účesu. Vytvořit personifikovanou dopisní kampaň v Boosteru bylo opět snadné. Systém na každém dopisu automaticky doplnil oslovení v 5. pádě a adresu příjemce a za 10 minut byla kampaň hotová. Pak jen vytisknout a celá rodina se vrhla na kompletování dopisu do obálek. Druhý den šla paní Kučerová s velkým očekáváním a strachem zároveň na poštu. A zde je výsledek celé akce.

Hodnocení kampaně

Náklady

Business Booster1.440 Kč včetně DPH
Databáze živnostníků 5000 poštovních adres1.200 Kč včetně DPH
Poštovné 500 ks x 10,- Kč5.000 Kč
Obálky, papír a tisk750 Kč
Celkem náklady na marketing8.390 Kč

Výnosy

První týden se nestalo vůbec nic. Nejčernější chmury se začaly naplňovat. Zlom nastal 10 dní po rozeslání. Přišla první zákaznice a nechala si udělat melír, střih a foukanou. Tržba po slevě 1.300,- Kč. Za další dva dny další klientka a pak ještě jedna. Po dvou měsících kampaň vyhodnotili. Na základě kampaně 500 odeslaných dopisů přišlo 19 žen. Konverze činila 3,8%. To je dobrý výsledek. Strávit nad přípravou dopisu celý víkend se v tomto případě vyplatilo.

Celkem zrealizovali tržby 15.200 Kč. Není ovšem vyloučeno, že další zákaznice ještě přijdou. Nejdůležitější však je, že pokud klientky byly se službami paní Kučerové spokojeny, tak k ní přijdou znova nebo o jejích službách řeknou svým kamarádkám. Licenci Business Boosteru mají na celý rok a stále jim zbývá ještě 4500 adres na podnikatele. Úspěšný oslovovací dopis již také mají připravený, mohou tedy kdykoli v kampani pokračovat. Syn paní Kučerové se těší, že pomůže mamince připravit další kampaň, tentokrát zkusí nabídnout jen 20% slevu. A až je osloví všechny, plánují že za rok celou akci zopakují od začátku. Také manžel paní Kučerové začal přemýšlet, že když dostane v práci výpověď, bude své ženě v kadeřnictví pomáhat. Může sám připravovat kampaně, starat se o provoz, finance a účetnictví, zatímco se paní Kučerová bude věnovat zákaznicím. Kadeřnictví paní Kučerové bylo s pomocí celé rodiny, ale především jejího dospívajícího syna zachráněno.

Petr Podlešák
Autor:

Petr Podlešák

Další příspěvek

Účetní firma

Předchozí příspěvek

Realitní makléř